sobota, 31 sierpnia 2019


Trasa z Bambergu do Poznania
- próba rekonstrukcji

Zaczynając pracę nad sagą bamberską "Przez zmierzchy i świty", chciałam jak najwierniej opisać wędrówkę osadników sprzed 300 laty. Jednak nigdzie nie natrafiłam na jakąkolwiek wzmiankę, którędy mogli iść. Dlatego sama wytyczyłam im trasę liczącą ok. 565 km, czyli ponad 75 mil pruskich i... wyruszyłam razem z nimi. 

Opracowując marszrutę nie wiedziałam, co "nas czeka" po drodze. A ponieważ akcja powieści przypadła na rok pański 1750, musiałam uwzględnić nie tylko specyfikę konkretnych miejsc, ale również realia historyczne - by nie opisywać np. zabytków, które jeszcze nie powstały... ;) 

W ten oto sposób wyłoniła się moja subiektywna trasa, którą Bambrzy teoretycznie mogli pokonać zmierzając do wsi ówczesnej Posnanii. Którędy zatem szli? Co mijali po drodze? Oto próba rekonstrukcji. W kolejnych postach opowiem Wam o tym, co mnie zachwyciło, wzruszyło bądź przeraziło podczas wędrówki z Bambrami, którym "towarzyszyłam" na kartach mojej sagi.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz